- Dzisiaj mamy taki trend w promocji, który sugeruje łączenie różnych form - mówi Marek Tobolewski z Creative Group Head Eskadra. - Ma być obraz, dźwięk, nawet dotyk. Promocja ma budować bliskość i wołać "idź, zobacz, przekaż".
Jak więc jego zdaniem można wykorzystać postać Kiepury?
- Na pewno dobrym pomysłem w tym przypadku jest akcent muzyczny, czy to w formie kurantu, hejnału czy nawet dzwonków do telefonu. Drugi, ostatnio bardzo popularny to tzw. questing, taka forma szlaku połączonego z podchodami. Chodzi o to, aby wybrać kilka miejsc i iść tropem tej osoby. Może przy okazji stworzyć jakieś rekonstrukcje? Do tego strona internetowa i zachęta - idź tą trasą, opisz, zrób zdjęcie, narysuj. Nagrodą może być brelok z postacią czy USB. Co do festiwalu, myślę, że warto byłoby wejść w większą współpracę z Krynicą właśnie - mówi Marek Tobolewski.
Grzegorz Dąbrowski, naczelnik Wydziału Informacji i Promocji UM w Sosnowcu przyznaje, że Kiepurę trzeba lepiej "wykorzystać".
- To prawda, nie wykorzystujemy na tyle tej postaci, na ile moglibyśmy. Hejnał już mamy i nie sensu tego zmieniać, ale myślimy o festiwalu tenorów z dużym rozmachem i chcemy wejść we współpracę z Krynicą. Festiwal robimy od dwóch lat, ale z powodu braku sali koncertowej nie miał rozmachu. W tym roku zaczniemy ją budować. Myślimy o figurkach i brelokach. Mamy płyty, które trafiały do gości odwiedzających miasto, ale następny nakład będzie także w Centrum Informacji Miejskiej - mówi Dąbrowski.
Zdaniem socjologa prof. Jacka Wodza, miasto już dawno powinno postawić większy nacisk na promocję bazując na Janie Kiepurze i innym muzyku z Sosnowca, Władysławie Szpilmanie.
- Mam wrażenie, że pod tym względem to przypomina bardziej promocję spółdzielni. Kiepura był nie tylko artystą, ale i popularyzatorem polskiej muzyki. Może to wykorzystać i stworzyć np. festiwal popularyzowania polskiej muzyki współczesnej im. Kiepury.
Sosnowiec ma Kiepurę, tylko nie wie, jak chwalić się nim w świecie
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?