Dzięki sfinansowaniu przez ArcelorMittal Poland sprzętu multimedialnego, pod koniec grudnia w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi w Sosnowcu otwarto pracownię multimedialną. Jest to już 15. pracownia, która powstała w Sosnowcu za sprawą ArcelorMittal Poland. Łącznie w szkołach podstawowych, gimnazjach i zespołach szkół ponadgimnazjalnych w Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Sosnowcu, Świętochłowicach, Chorzowie i Zdzieszowicach firma ufundowała wyposażenie do 85 pracowni językowych i multimedialnych pracowni tematycznych w tym między innymi przyczyniła się do powstania pracowni ekonomicznych, mechatronicznych i doświadczania świata w szkołach integracyjnych.
- Inwestując w społeczności lokalne, skupiamy się na kilku strategicznych obszarach, spośród których prym wiedzie edukacja. Edukację wybraliśmy nie tylko ze względu na jej rolę w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa, ale także w odpowiedzi na potrzeby lokalnych władz i społeczności.” Dodaje również: „Chcemy być i jesteśmy nie tylko aktywnym uczestnikiem życia lokalnego, ale też patronem działań edukacyjnych na Śląsku, w Małopolsce i na Opolszczyźnie - mówi Karolina Muza, szef Biura Odpowiedzialności Biznesu ArcelorMittal Poland.
- Dzięki ArcelorMittal Poland wyposażyliśmy salę językową w sprzęt multimedialny i nagłaśniający. Sala wzbogaciła się również o nowe meble. Z pracowni skorzysta społeczność uczniowska w liczbie ok. 500 osób. Dobrze wyposażona sala w profesjonalny sprzęt nagłaśniający będzie niezwykle pomocna w pracy z dziećmi z dysfunkcją słuchu. Pozwoli to na prowadzenie lekcji w sposób nowoczesny i interesując - powiedziała z kolei Iwona Chęcińska, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Sosnowcu.
Od 2011 roku ArcelorMittal Poland szczególną uwagę poświęca szkołom i przedszkolom specjalnym lub z oddziałami integracyjnymi. Dzięki wsparciu firmy placówki te wzbogaciły się nie tylko o sprzęt multimedialny czy informatyczny, ale przede wszystkim stworzyły specjalistyczne pracownie dla dzieci niepełnosprawnych. Sprzęt rehabilitacyjny, suchy basen, sala doświadczania świata - to tylko przykładowe przedsięwzięcia. Na szczególną uwagę zasługuje pracownia terapii dźwiękiem w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu. Uczniowie niepełnosprawni uczą się w niej jak odbierać i reagować na otaczający je świat na podstawie dźwięków. Wsłuchując się w nie, mogą określić np. nie tylko jak daleko znajduje się nadjeżdżający autobus, ale także, z której strony nadjeżdża. Pracownia, która stanowi Informacja prasowa innowację na skalę europejską, powstała przy współpracy z Instytutem Akustyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i Politechniki Poznańskiej.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?