Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Wojny grafików” w sosnowieckiej Bibliosferze. Zwycięzcę wybiorą mieszkańcy miasta. Dochód z akcji trafi na cel charytatywny

Adam Tobojka
Adam Tobojka
Cały dochód z trzeciej edycji akcji przekazany zostanie na pomoc w utrzymaniu i konserwacji protez młodego sosnowieckiego muzyka, Igora Surmy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Cały dochód z trzeciej edycji akcji przekazany zostanie na pomoc w utrzymaniu i konserwacji protez młodego sosnowieckiego muzyka, Igora Surmy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Adam Tobojka
Po raz trzeci w ramach akcji „Wojny grafików”, organizowanej przez kierownik Filii nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sosnowcu Klaudię Plutę w szranki stanęli sosnowieccy plastycy. Tak jak w przypadku poprzednich edycji, tak i tym razem dochód z akcji zostanie przekazany na cel charytatywny: tym razem będzie to utrzymanie i konserwacja protez młodego sosnowieckiego rapera, Igora Surmy.

„Wojny grafików” to organizowany przez Filię nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sosnowcu projekt artystyczny, którego celem jest popularyzacja sztuki i ukazanie, jak odmienne może być spojrzenie dwóch twórców na ten sam temat.

Jak wygląda pojedynek? W szranki stanęło dwóch sosnowieckich plastyków: Alicja Ludwichowska, na co dzień graficzka pracująca w Zagłębiowskiej Mediatece i Jakub Nowak, instruktor terapii zajęciowej. Każdy z uczestników przygotował pięć prac w ciągu trzech tygodni, wszystkie pod wspólnym tematem – w tej edycji tematem tym był „Sosnowiec”. Gotowe prace trafiły do Bibliosfery – filii nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej. Wystawa gromadząca prace dostępna będzie dla wszystkich odwiedzających do końca kwietnia. Każdy z gości ma możliwość oddania głosu na jedną z prac, nie znając jej autora. Podczas finisażu wystawy wszystkie głosy zostaną podliczone, a autor pracy, która zgromadziła największą ich ilość, ogłoszony zostanie zwycięzcą wojny grafików.

To już trzecia edycja akcji, której pomysłodawczynią jest Alicja Ludwichowska. Inicjatorka w samym pojedynku startuje po raz drugi. Podczas pierwszej „Wojny grafików” stanęła naprzeciw Sebastiana Stecia „Stecyka”. W drugiej edycji Jacek Kostyła rzucił rękawicę swojej córce, malarce Stelli.

Co o pojedynku mają do powiedzenia mają jego uczestnicy?

- Zostałem w pewien sposób wkręcony w całą akcję. Jestem tu dzięki uprzejmości pani Kaludii Pluty. Jestem grafikiem-amatorem, ale udział w akcji sprawił mi wielką przyjemność. Nie liczę na wygraną, moja rywalka jest zawodowym plastykiem, ale zastosowałem pewien wybieg, który być może pozwoli mi zebrać kilka głosów – śmieje się Jakub Nowak.

- Wykonanie pięciu prac na konkretny temat w ciągu trzech tygodni było sporym wyzwaniem, ale mam nadzieję, że podołałam zadaniu. Wygrana jest oczywiście sprawą drugorzędną, ale mimo wszystko czekam na wynik. Pierwszy pojedynek przegrałam, ale i tak jestem zadowolona, bo oddałam głos na obraz, który zebrał później najwięcej głosów – więc w pewien sposób przyłożyłam się do własnej porażki, ale miałam satysfakcję, że z zagłosowałam na na zwycięską pracę – mówi Alicja Ludwichowska.

Tradycją „wojen grafików” jest możliwość zakupu wystawionych na wystawie obrazów. Tak jak w przypadku poprzednich edycji, tak i podczas tej cały dochód z sprzedaży prac zostanie przeznaczony na cel charytatywny. Podczas pierwszego starcia zbierano pieniądze na pomoc Ukrainie: udało się wtedy zgromadzić sumę 1500 złotych. Artyści zadecydowali, że dochód z sprzedaży wszystkich prac z trzeciej „wojny grafików” trafi na pokrycie kosztów utrzymania i renowacji protez młodego artysty pochodzącego z Sosnowca, rapera Igora Surmy, znanego również pod pseudonimem IGR.

- O całej akcji dowiedziałem się dzisiaj rano. Obudziłem się, zadzwonił do mnie Szymon Mrożek z Zagłębia Talentów i przedstawił mi całą akcję, powiedział żebym wbijał, to stwierdziłem ze jadę. Spoko, że ktoś stworzył taką akcję, jestem wdzięczny za okazaną pomoc – mówi Igor.

Wstęp na wystawę jest darmowy. Wszystkie biorące w niej udział prace dostępne są do kupienia, minimalna cena to 100 złotych od obrazu. Całość dochodu przekazana zostanie na wymieniony wyżej cel charytatywny. W naszej galerii znajdziecie prezentację wszystkich prac, stworzonych na potrzeby tej edycji "Wojen grafików".

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto