Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej 2,7-km odcinka S1 w Dąbrowie Górniczej wygrało biuro projektowe Mosty Katowice Sp. z o. o., które zrobi to za 1,23 mln zł (brutto).
Chodzi o wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień i decyzji administracyjnych, a także wsparcie dla zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane.
Zbyt mała nośność S1
Dlaczego potrzebny jest projekt i w konsekwencji przebudowa tego odcinka drogi ekspresowej S1 w Dąbrowie Górniczej?
To konieczne, bo trasa nie spełnia już wymagań dotyczących nośności drogi i wiaduktów na tej trasie.
Chodzi o dostosowanie konstrukcji drogi do obciążenia 115 kN/oś oraz podniesienia nośności obiektów mostowych w ciągu drogi do klasy obciążenia A.
Projektanci muszą uwzględnić projekcie przebudowę wiaduktów oraz remont wiaduktu nad S1 w na ulicy Laski.
Przebudowie będzie poddane również odwodnienie, skrzyżowanie łącznic węzła z ul. Piłsudskiego, przebudowa oświetlenia oraz budowa kanału technologicznego.
Zobaczcie koniecznie
Wykonawca dokumentacji ma też uzyskać w imieniu GDDKiA niezbędne do realizacji przedsięwzięcia uzgodnienia oraz decyzje administracyjne, w tym m. innymi decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawne oraz decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE
- Ile kosztuje budowa autostrady A1? Co jest najdroższe?
- Pierwsze wiadukty na A1 pod Częstochową już przejezdne
- Kiedy w Śląskiem inteligentny system zarządzania ruchem?
- Drogowcy układają nawierzchnię na A1 wokół Częstochowy
- Autostradą A1 od Pyrzowic pojedziemy już 2 sierpnia?
- Samoloty będą latały tuż nad głowami kierowców na A1
Projekt S1 ma być gotowy w 13 miesięcy
Projekt ma powstać w ciągu 13 miesięcy. Projektanci przez pozostałe osiem miesięcy maja być do dyspozycji GDDKiA w zakresie przygotowania przetargu na wykonanie przebudowy oraz 86 miesięcy przewidziano dla realizacji obowiązków wynikających z pełnienia nadzoru autorskiego nad przebudową.
Szczegóły techniczne S1 po przebudowie:
- droga klasy S
- prędkość projektowa zgodnie z obowiązującymi przepisami
- przekroje poprzeczne: 2 x 2 pasy ruchu
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
- dopuszczalne obciążenia nawierzchni: 115 kN/oś.
Nie przegapcie
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?