Niewielkie słoiczki z dżemem o smaku truskawki, czarnej porzeczki czy maliny zaprezentowano dziennikarzom podczas środowego śniadania prasowego z prezydentem Sosnowca Arkadiuszem Chęcińskim. Dżem wyprodukowała sosnowiecka firma Szafran. Na etykiecie znajduje się nazwa Sosnowoc i mniejszy napis: Tak, z Zagłębia.
- Postanowiliśmy całkowicie zmienić formę promocji naszego miasta i tego, co swoim gościom przekazujemy. Wśród tych gadżetów będą właśnie dżemy - mówi prezydent Sosnowca. - Prosiłem Wydział Promocji, żebyśmy rozpoczęli współpracę z naszymi lokalnymi rzemieślnikami i osobami, które potrafią ciekawe rzeczy wymyśleć i w ten sposób promować nasze miasto - dodaje.
- Dżemy to efekt współpracy miasta z sosnowiecką firmą Szafran. W ramach rozmów z miastem wymyśliliśmy taką kooperację chcąc wykorzystać możliwości marki "A to dobre". Chcemy podkreślić to, czego niektórzy się wstydzą. Chcemy podkreślić to, że Sosnowiec to właśnie Zagłębie i się tego nie wstydzimy - dodaje Marta Szafraniec, przedstawicielka producenta dżemów.
Jak mówi, dżemy z marką Sosnoowoc są normalnie wprowadzone do sprzedaży również w Katowicach, gdzie cieszą się sporą popularnością.
Jednym z innych promocyjnych gadżetów Sosnowca będzie też kubek z rozkładem linii autobusowej nr 815 z Katowic do stolicy Zagłębia Dąbrowskiego właśnie. Pojawią się też koszulki z napisem "Jestem z Sosnowca. Tak, z Zagłębia".
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?