Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sosnowiec: Remont wiaduktu na DK 94 nad ul. Braci Mieroszewskich. Korki utrudniają życie kierowcom

Anna Dziedzic
Ten znak sugeruje, by kierowcy na przemian włączali się do ruchu, ale by starali się robić to płynnie
Ten znak sugeruje, by kierowcy na przemian włączali się do ruchu, ale by starali się robić to płynnie Arkadiusz Ławrywianiec
Remont wiaduktu na DK 94 (nad ul. braci Mieroszewskich) w Sosnowcu powoduje w godzinach szczytu spore korki. Kierowcy z obu kierunków muszą się pomieścić na jednym pasie, bo nitka drugiego kierunku (w stronę Krakowa) jest zamknięta. Tuż za skrzyżowaniem w pobliżu hali Makro zaczyna się drogowy chaos. Wszystko przez to, że kierowcy różnie interpretują prawidłowe skądinąd oznakowanie.

Jadą dwoma pasami w kierunku zwężenia. Jedni widząc znak zapowiadający zwężenie płynnie zjeżdżają na prawo. Inni jadą do samego końca lewym pasem i "wciskają" się przy samej barierze na prawy pas. Jeszcze inni czekają, aż jakaś litościwa dusza wpuści ich przed swoje auto.

- Tam jest znak jazda na suwak - tłumaczy dąbrowianin Jerzy Wesołowski.

Kierowcy nie są jednak jednomyślni.

- To chamstwo wciskać się przed samą barierą i tłumaczyć to jazdą na zakładkę - przekonują inni i wolną jazdą lewym pasem wstrzymują ruch na tym pasie.

Zdesperowani korkiem kierowcy, który chcą skręcić w prawo np. do stacji benzynowej czy hal Expo Silesia zjeżdżają z kolei przez linię ciągłą na prawo, czyli na pobocze i tak omijają korek...


Jak jechać, by nie łamać prawa i nie blokować drogi. Z podkom. Zbigniewem Liszką z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu rozmawia Anna Dziedzic

Co oznacza znak, że kierowcy powinni wjeżdżać z pasa na pas "na suwak"?
Tak naprawdę jest to tylko sugestia. To znak informacyjny, choć nie ma go w rozporządzeniu dotyczącym znaków i sygnałów drogowych. Jednak należy stwierdzić, że zawiera on jedynie sugestię jazdy "na suwak", lub jak mówią inni "na zakładkę". Za niedostosowanie się do niego nie są przewidziane żadne sankcje. Jest to znak uzupełniający, ale gdyby kierowcy się do niego stosowali, pewnie nie byłoby tam takich utrudnień.

Jak wobec tego kierowcy powinni się zachować na zwężeniu przy hali Makro?
Najlepiej by było, gdyby stosowali się do istniejącego tam oznakowania pionowego. Mamy tam znak, który już kilkaset metrów przed zwężeniem informuje o tym, że lewy pas za chwilę będzie wyłączony w ruchu. Zgodnie z tym kierowca widząc go powinien już wtedy płynnie zjechać na prawy pas, ale tak, by inni nie musieli przez niego gwałtownie hamować. Nie powinien natomiast jechać do końca lewym pasem i przed samą barierą wymuszać hamowanie na kierowcach jadących prawym pasem i wciskać się na ten pas.

A kierowcy, skręcający w prawo, w kierunku Expo Silesia czy mogą jechać poboczem i skręcić stamtąd?
Jest to wykroczenie i kierowcy grozi za to mandat.


Katastrofa samolotu Cirrus w Pyrzowicach. NAJNOWSZE USTALENIA, NIEZNANE FAKTY, RELACJE ŚWIADKÓW
TOP 14 poszukiwanych przestępców w woj. śląskim ZOBACZ ICH TWARZE

Codziennie świeże informacje z Zagłębia prosto na e-maila. Zapisz się do newslettera "Sosnowiec"!
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto