Kilkanaście lat temu zakład był Kopalnią Piasku Podsadzkowego Maczki-Bór (kibice pamiętają zapewne koszykarski klub Zagłębie Maczki-Bór Sosnowiec), a dziś funkcjonuje jako CTL Maczki-Bór.
- PMPPW stanowiło trzon logistyczny górnictwa węglowego w zakresie transportu kolejowego, spedycji i dostaw materiałów podsadzkowych oraz zagospodarowania odpadów pogórniczych. Decyzją władz, przedsiębiorstwo państwowe PMPPW zostało podzielone na kilka niezależnych podmiotów gospodarczych, w tym również jako jeden z nich wydzielono obecną CTL Maczki-Bór - wyjaśnia Michał Fortuński z Działu Rozwoju i Marketingu CTL Maczki-Bór.
Firma to nie tylko teren, na którym jest prowadzone wydobycie piasku. Szlaki kolejowe CTL Maczki-Bór są rozłożone praktycznie w całym Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Infrastruktura jest przeznaczona dla ruchu towarowego i na zasadach komercyjnych dostępna dla wszystkich licencjonowanych przewoźników kolejowych. Kolejowe szlaki CTL-u mają dostęp do kopalń, hut i elektrowni oraz szlaków PKP PLK.
Dzisiaj CTL to również dostawy paliw stałych dla energetyki, a także odbiór i zagospodarowanie odpadów pogórniczych. Piasek to jednak wciąż jeden z głównych przedmiotów działalności spółki. Wydobywa się go nieprzerwanie od 1952 roku. Jak mówią szacunki, w okresie swojej dotychczasowej działalności wydobyto go 500 milionów ton. Wszystko w sposób nowoczesny i zdrowy dla środowiska, bo poparty certyfikatami ISO 9001:2009 oraz ISO 14001:2005.
- Dzisiaj spółka koncentruje się na obsłudze logistycznej przemysłu ciężkiego w regionie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ze szczególnym uwzględnieniem branży górnictwa węgla kamiennego, energetyki zawodowej, hutnictwa i budownictwa - informuje Michał Fortuński.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?