Wydział Informacji i Promocji UM podczas wakacji pracuje nad nowymi pomysłami. Ich efekty będziemy mogli oglądać już jesienią.
- Przede wszystkim opracowujemy wirtualny spacer po mieście - mówi Michał Mercik, pracownik wydziału. - Będzie się składał aż z 900 panoram. Każdy będzie mógł wirtualnie zwiedzić Pałac Dietla, Zamek Sielecki, Muzeum, obiekty sportowe, oczywiście także od środka. Z doświadczeń, które zebraliśmy, jasno wynika, że taki "wirtualny spacer" skutkuje zwykle tym, że osoba, która w nim wzięła udział, później w rzeczywistości chce raz jeszcze zobaczyć te miejsca - przekonuje Michał Mercik.
Dodatkową atrakcją będą archiwalne zdjęcia danych obiektów, dzięki którym będziemy mogli przekonać się, jak bardzo zmieniły się takie miejsca.
Kolejna propozycja mulitimedialna, która ma wypromować miasto, to projekt, który pokazuje miasto z lotu ptaka i naprowadza na interesujące nas punkty - od urzędów, przedsiębiorstw poprzez działki inwestorskie. Natomiast wspólnie z sosnowieckimi uczelniami miasto uruchomi jeszcze w wakacje portal promujący studiowanie w Sosnowcu wraz z informacjami z danych uczelni.
Pracownicy magistratu przyznają natomiast, że wprawdzie nie będą rezygnowali z gadżetów, ale z pewnością nie będą one dostępne darmowo i dla każdego. Bo dochodzi do absurdalnych sytuacji, kiedy są one wykorzystywane przede wszystkim przez zbieraczy amatorów a ich funkcja promocyjna po prostu zanika.
Nowością w mieście mają być witacze, czyli tablice z logiem i informacją o miastach partnerskich. Na sugestię radnych, Rafał Łysy, naczelnik Wydziału Informacji i Promocji, obiecał również większą promocję Centrum Informacji Miejskiej, w formie drogowskazów do CIM-u, umieszczonych przy tabliczkach z nazwami ulic.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?