Zamkną zjazd z DK 94 do centrum Sosnowca
Wykonawca przebudowy musi zamknąć jeden zjazd z DK94 ze względu na budowę zupełnie nowej jezdni po śladzie obecnej.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
– Firma Banimex, która zajmuje się przebudową, musi wykonać odwodnienie tego obszaru. To ważne bo w tym miejscu spływa właśnie woda z połowy węzła. Wymieniona zostanie też sieć elektroenergetyczna. Po wykonaniu prac zostanie ułożona nowa podbudowa i zupełnie nowy asfalt. Można powiedzieć, że to będzie zupełnie nowa droga w śladzie starej – wyjaśnia Rafał Łysy, rzecznik prasowy UM w Sosnowcu.
Z tego powodu został wytyczony objazd. Samochody osobowe na skrzyżowaniu DK94 i ulicy Długosza skręcą w prawo i pojadą nowym fragmentem ul. Długosza, która w najbliższych tygodniach na remontowanym odcinku będzie drogą wyłącznie jednokierunkową. Dalej objazd będzie prowadził przez ulicę Komuny Paryskiej, by następnie przez rondo, z którego kierowcy dojadą do ulicy Kamiennej i wjadą na węzeł Zuzanny i ul. 3 Maja.
Ciężarówki pojadą inną drogą
Uwaga! Objazd dla samochodów ciężarowych poprowadzony będzie przez węzeł DK94, aż do zjazdu przy elektrociepłowni. Tam kierowcy będą musieli nawrócić na Będzińskiej i ponownie wjechać na DK94, a dalej do węzła Zuzanna i na ul. 3 Maja.- Wprowadzenie zmian 8 lipca jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przynajmniej przez kilka najbliższych tygodni. Prosimy kierowców o maksymalną ostrożność – dodaje rzecznik UM.
Co powstaje na skrzyżowaniu DK94 z Długosza?
Po przebudowie w miejscu sygnalizacji świetlnej powstanie dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Dołem, po jezdniach z obniżonym poziomem, zostanie poprowadzona główna nitka DK94, a górą ruch lokalny. Wzdłuż, na długości kilkuset metrów, zostaną wybudowane ekrany akustyczne. Obecnie skrzyżowanie stanowi „wąskie gardło”: zarówno na trasie głównej jak i w połączeniach wewnętrznych w obrębie miasta i konurbacji górnośląskiej.
Przebudowa części DK 94 w Sosnowcu to najdroższa w ostatnim czasie inwestycja drogowa w mieście.
Koszt wszystkich prac, które powinny zakończyć się do końca 2020 roku, wynosi blisko 100 mln zł.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?