Promocja firmy w Google? Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Materiał informacyjny Lumo
Marketing internetowy jest dziś niezbędny w funkcjonowaniu niemalże każdego biznesu. Pozycjonowanie, nazywane także SEO to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w sieci, która niesie za sobą wiele korzyści. Umożliwia dotarcie do osób, które są zainteresowane produktami i usługami, które oferujesz. Wszystko dzięki wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania.

Z wyszukiwarki Google korzysta niemal każdy internauta w Polsce

Około 95% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Większość z nich wybiera i przegląda strony umieszczone na pierwszych dziesięciu pozycjach wyników wyszukiwania – to właśnie główny powód, dlaczego warto zadbać o umieszczenie tam swojej witryny. Im wyżej stronę umieści algorytm, tym większa szansa na dotarcie do potencjalnych klientów i skierowanie ruchu na Twoją stronę.

Warto wybrać pozycjonowanie w Google

Googleboty nieustannie przeszukują Internet, chcąc przestawić swoim użytkownikom odpowiedzi najlepiej pasujące do ich zapytania. Zdarza się, że nie pokazują niektórych witryn lub wyświetlają je na kolejnych stronach list wyszukań. Dlaczego? Algorytmy Google są ustawiane w ten sposób, aby zapewniały swoim użytkownikom dotarcie do najlepiej pasujących do ich zapytań wartościowych treści.

Optymalizacja i pozycjonowanie strony to proces, który polega na prowadzeniu działań on-site (na stronie) i off-site (poza stroną). Ich celem jest poprawa jakości Twojej witryny i dopasowania jej do wytycznych wyszukiwarki. Działania te poprawiają jej widoczność i dopasowanie do najważniejszych słów dla Twojego biznesu.

Zobacz więcej o pozycjonowaniu stron w Sosnowcu: https://lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/sosnowiec/

Pozycjonowanie to ulepszenie Twojej witryny

Profesjonalne pozycjonowanie stron skupia się na ulepszeniu Twojej witryny i dopasowaniu jej do aktualnych wytycznych wyszukiwarek. Dzięki tym działaniom pozycjonowana strona powinna zacząć wyświetlać się na więcej słów kluczowych oraz na wyższych pozycjach w Google.

Wiele osób nie zdaje siebie sprawy, że jego strona internetowa może zawierać błędy. Najczęściej wynika to z faktu, że zaufałeś wykonawcy witryny, który obiecał, że strona będzie przyjazna SEO. Tak naprawdę przystosowanie witryny do wytycznych wyszukiwarek wymaga wielu analiz, które powinny być odrębną usługą. Zastanawiasz się czy Twoja strona posiada błędy?

Te bardzo szybko można zweryfikować poprzez konsultację ze specjalistami SEO lub poprzez skorzystanie z darmowego audytu SEO.

Jeśli zdecydujesz się skontaktować z agencją, to ta w pierwszej kolejności przeprowadzi wstępną analizę, przygotuje wycenę i zaproponuje, jakie prace powinny być przeprowadzone. Po podpisaniu umowy wykonuje się już kompletny audyt SEO, wraz z analizą i selekcją słów kluczowych.

Audyt ma dać informacje o tym, jak dalece strona jest zoptymalizowana, jakie błędy posiada i ustalić potencjał witryny. Dobór słów kluczowych wyznaczy kierunek optymalizacji witryny oraz pozwoli określić pracochłonność i czasochłonność procesu SEO.

Kolejnym krokiem jest optymalizacja, czyli zadbanie o prawidłową strukturę strony, nawigację i dopasowanie pod roboty – tutaj istotne są nagłówki, meta opisy oraz naprawa technicznych elementów strony, jak szybkość jej ładowania, czy dostosowanie do rządzeń mobilnych.

Ważnym działaniem jest również pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących, które dla algorytmu będą znakiem, że witryna jest jakościowa i polecana przez inne serwisy.

Jeśli posiadasz stronę, ale ta nie generuje dużego ruchu, to najczęściej posiada błędy lub wymaga dodatkowych działań SEO. Najczęstsze powody dlaczego strona nie jest widoczna przez Google:

  • Strona jest nowa i nie została jeszcze zindeksowana (strona może blokować roboty indeksujące),
  • Serwis nie jest prawidłowo zaprojektowany i przez to Google nie może indeksować jego zawartości,
  • Serwis posiada błędną strukturę,
  • Strona nie jest linkowana z innych stron,
  • Występuje błąd podczas indeksowania zawartości.

Upewnienie się, że Google może skanować witrynę, to pierwszy krok podczas pozycjonowania. Brak zadowalających efektów występuje również, kiedy pozycjonowanie odbywa się za pomocą automatycznych programów i pozycjonowania na frazy, które są zbyt ogólne i rzadko wpisywane przez użytkowników.

Dodatkowo należy obserwować ruchy konkurencji, której strona jest lepiej widoczna. Pozwoli to ocenić jakie działania są skuteczne i efektywne.

Pozycjonowanie to wsparcie dla lokalnego biznesu i sklepów internetowych

Pozycjonowanie pomoże w promocji Twojego biznesu, niezależnie od obszaru i miejsca w jakim działasz. Usługi są wyspecjalizowane w promocji firm, które działają ogólnopolsko, lokalnie, a także w promocji sklepów internetowych.

W ten sposób SEO przynosi bardzo dobre rezultaty, sprawiając, że zainteresowane osoby same znajdują ofertę Twojej firmy. SEO jest szczególnie przydatne w przypadku sklepów internetowych. Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google są bardzo często głównym kanałem ruchu w sklepie, a tym samym źródłem dochodu.

Najważniejsze zalety pozycjonowania sklepów internetowych:

  • zwiększenie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania,
  • wyższa konwersja i sprzedaż,
  • zoptymalizowana i przyjazna użytkownikowi witryna,
  • promocja marki sklepu,
  • budowa pozytywnego wizerunku,
  • wsparcie buzz marketingu.

Pozycjonowanie sklepów często odbywa się za pomocą metody pozycjonowania long tail (pozycjonowanie szerokie), w której używa się słów kluczowych o wielu wyrazach. Na przykład zamiast sklep odzieżowy, stosuje się frazy sklep odzieżowy z modą damską tani.

Takie formy stosuje się, ponieważ użytkownicy, którzy wpisują frazy bardziej szczegółowe, są częściej skłonni do zakupu i bardziej zdecydowani.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepów? Zajrzyj pod adres: https://lumo.pl/blog/pozycjonowanie-sklepow-internetowych-na-czym-polega/

Dlaczego pozycjonowanie to inwestycja, a nie koszt

Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Efekt ten nie pojawia się od razu, a najczęściej jest wynikiem wielogodzinnych prac i analiz. Co istotne uzyskana wysoka widoczność witryny jest stabilna, a tym samym szybko zwraca poniesione koszty.

Z tego względu należy rozpatrywać pozycjonowanie nie jako koszt, a inwestycję w ulepszenie swojej strony czy sklepu internetowego, czego efektem będzie stały zysk. Wysoka widoczność oznacza, że na Twoją stronę będą regularnie trafiać potencjalni klienci, czyli osoby zainteresowane Twoją ofertą.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Sprawdź cennik usług SEO: https://lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo/

Inne typy marketingu internetowego jak kampania Google Ads będą również przynosi korzyści, jednak nie zwiększą jakości i wartości Twojej strony. Z tego powodu po zakończonej kampanii, Twoja witryna znów przestanie wyświetlać się użytkownikom.

Inwestowanie w pozycjonowanie stron internetowych w początkowych etapach działania będzie zwracać się w kolejnych latach. Powoduje to, ze nawet małe czy początkujące firmy, które nie mają jeszcze dużego budżetu, inwestują w SEO z perspektywą długoterminowego zysku.

Jeśli chcesz zmniejszyć ryzyko biznesowe, to wybierz kilka firm, z którymi potencjalnie chcesz nawiązać współpracę. Sprawdź ofertę, omów jej poszczególne pozycje i poproś o referencje. Firmy, których działania są skuteczne dostarczą Tobie wyczerpujących informacji.

Artykuł przygotowany we współpracy Lumo, specjalistami w pozycjonowaniu stron i prowadzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Zyskaj przewagę nad lokalną konkurencją. Pozycjonowanie to duże wsparcie dla małych biznesów

Dlaczego warto korzystać z usług SEO?

Pozycjonowanie stron - jakie korzyści daje wysoka widoczność w Google.

Jak pozycjonować i promować stronę dla lokalnego biznesu. Poznaj sprawdzone metody

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto