W grudniu ubiegłego roku, po ponad dwóch latach prac uruchomiony został nowy odcinek linii 15. Kończąca się do tej pory pętlą w sąsiedztwie ulicy Braci Mieroszewskich trasa przedłużona została o sześć przystanków, zyskując tym samym ponad trzy kilometry torów, kończąc się nowo wybudowaną pętlą na rondzie im. Jana Pawła II. Rozszerzona linia umożliwiała mieszkańcom Zagórza – najludniejszej dzielnicy Sosnowca – szybki, alternatywny dla autobusów, kursujących często zatłoczoną „gierkówką” dojazd do centrum Katowic. Niestety, niedługo ta możliwość zostanie na pewien czas wyłączona.
Z początkiem kwietnia spółka Tramwaje Śląskie rozpocznie kolejną inwestycję w remont infrastruktury torowej w Katowicach. Na ulicy Obrońców Westerplatte rozpocznie się remont torowiska na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Wańkowicza i do skrzyżowania z ulicą Korczaka. Przeprowadzane tam prace wymagają wyłączenia całkowicie ruchu tramwajowego. Oznacza to że linie, łączące centrum Katowic z Szopienicami zostaną na czas remontu zawieszone – w tym kursująca z Sosnowca linia nr 15.
Prace nad torowiskiem na ulicy Obrońców Westerplatte w Katowicach nie oznaczają jedynie skrócenia trasy „piętnastki”, ale również zmianę w częstotliwości jej kursowania. W zamian wprowadzona zostanie nowa dodatkowa linia, która niejako wypełni lukę w komunikacji między Zagórzem a centrum miasta, pozwalając mieszkańcom dojechać nawet o dzielnicy Milowice.
- Od wtorku 4 kwietnia linia nr 15 będzie kursować z częstotliwością co 20 minut w relacji Zagórze Rondo Jana Pawła II – Szopienice Kościół, a będzie obsługiwana wagonami dwukierunkowymi. Ponadto uruchomiona zostanie tymczasowa linia tramwajowa nr 35, kursująca również z częstotliwością co 20 minut w relacji: Zagórze Rondo Jana Pawła II – Milowice pętla. Dzięki temu na trasie Zagórze Rondo Jana Pawła II – Sosnowiec Dworzec PKP zapewniona będzie częstotliwość kursowania tramwajów co 10 minut – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.
Zgodnie z zapisami umowy z wykonawcą zadania, prace na ulicy Obrońców Westerplatte zakończą się pod koniec lipca bieżącego roku. Jak informuje przedstawiciel prasowy Tramwajów Śląskich, po tej dacie linia 15 powróci na swoją dawną trasę.
- Nie wiem, czy docelowy rozkład jazdy będzie identyczny, jak obecnie obowiązujący, ale nie spodziewamy się zmian tego, co najważniejsze, czyli częstotliwości kursowania. O rozkładzie będzie decydował Zarząd Transportu Metropolitalnego – dodaje.
Informacje o planowanych zmianach w trasie linii nr 15 dotarły już do mieszkańców Zagórza. Plan remontu odbił się szerokim echem wśród sosnowiczan, na co dzień korzystających z tramwaju w celu dojazdu do pracy czy urzędów wojewódzkich, mieszczących się w centrum Katowic, którzy nie są zadowoleni z wprowadzonych zmian.
- Ograniczenie trasy do Szopienic to rozmijanie się z celem, w którym linia nr 15 została uruchomiona – komentuje jeden z internautów.
To nie wszystkie zmiany w komunikacji tramwajowej, jakie czekają sosnowiczan w najbliższym czasie. Planowane jest również zawieszenie linii 26, kursującej między przystankami Sosnowiec Milowice Pętla – Sosnowiec Pogoń Akademiki. Zmiana wejdzie w życie z 1 kwietnia.
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?