Ulica Ostrogórska to główna arteria, którą wybierają kierowcy poruszający się pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami oraz osiedlem Naftowa. W szczycie komunikacyjnym przejeżdża tędy ponad 1100 samochodów na godzinę. Wcześniejsza sygnalizacja świetlna oraz układ drogi sprawiały, że coraz trudniej było tędy przejechać. Tworzyły sie korki, nietrudno było o kolizję. Teraz w miejsce skrzyżowania w kształcie litery „T”, pojawiło się spore rondo z trzema wlotami.
Zbudowali rondo i przebudowali ulice
Przebudową objęty był blisko 400-metrowy odcinek ulicy Ostrogórskiej (kilkadziesiąt metrów przed rondem i cały odcinek do przejazdu kolejowego). Przejścia i przejazdy dla rowerów zostały dodatkowo oświetlone i wyposażone w tzw. azyle, które uspokoją ruch samochodowy.
W ramach przebudowy wybudowany został również fragment drogi rowerowej, która połączy bulwary Czarnej Przemszy z ulicą Jagiellońską.
Przebudowana została również sieć urządzeń infrastruktury technicznej, kolidującej z planowanym przedsięwzięciem. Prace objęły między sieci kanalizacji deszczowej, sieci elektrycznych, oświetlenia ulicznego, sieci teletechnicznych, sieci wodociągowej oraz sieci gazowej.
Siedem lat gwarancji od Berger Bau
Cała inwestycja, na którą wykonawca - firma Berger Bau - udzieliła siedmiu lat gwarancji, jest warta 5,4 miliona złotych. Miasto otrzymało 2,4 mln zł dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej Ministra Finansów.
W kolejnych latach planowane są jeszcze dwa dalsze etapy przebudowy ulicy Ostrogórskiej: od przejazdu kolejowego do granicy z Mysłowicami (etap II) i od nowego ronda do ronda Zagłębia Dąbrowskiego (etap III).
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?