Nowa linia tramwajowa w Sosnowcu - trwają prace. Tramwaje niedługo wrócą do Zagórza!

Adam Tobojka
Adam Tobojka
Prace nad nową linią w Zagórzu postępują zgodnie z planem. Na zdjęciach plac budowy mostu, prowadzonym przez Nowak-Mosty i odrestaurowana pętla tramwajowa. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Prace nad nową linią w Zagórzu postępują zgodnie z planem. Na zdjęciach plac budowy mostu, prowadzonym przez Nowak-Mosty i odrestaurowana pętla tramwajowa. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Piotr Majchrzak
Udostępnij:
SOSNOWWIEC. Postępują prace nad przedłużoną linią tramwajową w Zagórzu. Niedługo ukończony zostanie tunel na nowopowstającej linii. Na ukończeniu są również prace nad pętlą tramwajową. Pierwsze jazdy kontrolne planowane są na przyszły tydzień.

Coraz bliżej ukończenia prac nad nową trasą linii 15, do tej pory kończącej się pętlą w pobliżu ulicy braci Mieroszewskich. Zostanie ona przedłużona aż do ronda im. Jana Pawła II. Jednak na podróż tramwajem do końca nowej linii przyjdzie nam jeszcze poczekać. W najbliższym czasie zostanie za to przywrócony ruch tramwajowy do sosnowieckiego Zagórza.

- Dobiega końca przebudowa dawnej pętli Zagórze. Ruszt torowy został już wykonany, w ostatnich dniach trwały prace nad rozciągnięciem sieci trakcyjnej na wymienionych słupach trakcyjnych. Tory zostały wpięte do układu dochodzącego od strony centrum Sosnowca. Na dobrą sprawę przygotowujemy się już do jazd próbnych po pętli. Chcemy jak najszybciej przyłączyć ją do ruchu i przywrócić dawne połączenie. Jazdy odbędą się pod koniec tego tygodnia i na początku następnego - mówi rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich, Andrzej Zowada.

Postępują także - prowadzone niejako po sąsiedzku - prace nad mostem nad przedłużoną linią nr 15. Wykonawca ocenia postęp prac na 75%. Oddany został pierwszy segment, odbywa się po nim już normalny ruch samochodowy. Drugi segment został zabetonowany, trwają prace nad klatką schodową i szybem windy.

Zgodnie z planem postępują także prace na drugim końcu inwestycji: rondzie Jana Pawła II. Ustawione zostały słupy trakcyjne, kontynuowane są prace nad torowiskiem. Realizowane są roboty wykończeniowe, powstają platformy dla pasażerów. Równolegle powstaje budynek podstacji trakcyjnej.

Mimo różnych problemów, wykonawca oddaje kolejne etapy robót zgodnie z harmonogramem. Na en moment wygląda na to, że prace zakończą się w terminie wynikającym z umowy. Może uda się prace ukończyć już wcześniej, po cichu liczymy, że na przedłużonej linii uda się uruchomić ruch jeszcze przed końcem tego roku - mówi Andrzej Zowada.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

J. Parys: Zajęcie statków przez władze Doniecka to rodzaj odwetu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie