Manufaktura świętego Mikołaja w Sosnowcu
Na to wydarzenie czekało mnóstwo dzieci z Sosnowca. Przed Urzędem Miejskim po roku przerwy przygotowano mikołajkowe atrakcje dla najmłodszych. Powróciła pokochana przez sosnowiczan Manufaktura świętego Mikołaja. W tym roku, ze względu na pandemię, wszystkie atrakcje przygotowano na zewnątrz. Manufaktura odbywa się w niedzielę 5 grudnia.
Wśród przygotowanych atrakcji przygotowano m.in. mobilny tor do nauki snowboardu dla dzieci, górkę snowtubingu, karuzele, chatkę św. Mikołaja, w której można było zrobić sobie z nim zdjęcie, ciuchcię św. Mikołaja, fotobudkę. Na zainteresowanych czekały także pokazy rzeźbienia w lodzie, pokazy cyrkowe, konkursy, gry i zabawy.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
W tym roku powrócił pewien element tradycji tego wydarzenia. Dzieci mogły napisać list do św. Mikołaja i wrzucić do specjalnej skrzynki.
– Postaramy się zrekompensować dzieciakom fakt, że w ubiegłym roku manufaktura nie mogła otworzyć swoich podwoi. Zapraszamy na warsztaty plastyczne, pracownię eko ozdób choinkowych. Nie zabraknie choinek 3D, a jedną z atrakcji będą świąteczne ogrody w szkle – mówił przed wydarzeniem Michał Mercik, pełnomocnik prezydenta ds. kultury, rozwoju i dialogu społecznego.
Ważną częścią imprezy było odpalanie wielkiej choinki i ozdób świątecznych. U zbiegu alei Zwycięstwa i ulicy 3 Maja stanęło 16 metrowe drzewko, które zaświeciło prawie 26 tysiącami lampek LED. Do tego na przechodniów czekać będzie tu fotopunkt, bramy ze śnieżynkami, balon z gondolą i mnóstwo dekoracji ulicznych. Z Patelni zniknął znany autobusik, w którym można było sobie zrobić zdjęcie. Zastąpiła go lokomotywa.
Przez dwa dni na Alei Zwycięstwa odbywał się Jarmark Świąteczny. Zakupy mogliśmy zrobić tutaj w godz. 10-18. Wystawcy sprzedawali różne dekoracje i ozdoby, jedzenie, alkohol czy inne prezenty, którymi będziemy mogli obdarować bliskich.
Wydarzenie odbyło się w ramach programu „Bliżej Siebie”. Partnerami imprezy są Amazon, Silesia Invest oraz Auchan, którzy pomogą spełnić życzenia dzieci, które opiszą w listach do św. Mikołaja. Castorama, Obi i Decathlon pomogą w udekorowaniu i animacjach na Manufakturze.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?