Szyb K-2 to pierwszy z pięciu wykorzystywanych w ostatnim czasie przez kopalnię, z którego ściągnięte zostały liny. W dalszej kolejności pracować mają przestać szyby Kazimierz I i Kazimierz V na ruchu Kazimierz. Na samym końcu zlikwidowane zostaną szyby Karol i Maczki.
To szybem Kazimierz I w maju 2015 roku wyjechała na powierzchnię symboliczna ostatnia tona węgla. Najpewniej również za pomocą znajdującej się tu klatki wywieziona zostanie znajdująca się w wyrobiskach figura św. Barbary, a także - być może - płaskorzeźby orłów z wyrobisk kopalni.
Szyby docelowo zostaną zasypane. Szyb K-2, na wieży którego nie ma już lin, będzie jednak zasypywany dopiero wówczas, gdy pracować przestanie sąsiedni K-1. Oba położone są zbyt blisko siebie, więc zasypywanie musi się odbyć jednocześnie.
Część dołowa kopalni ma zostać zlikwidowana do końca tego roku, powierzchnia do końca 2018 roku.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?