Czas na automatyzację i robotyzację. I sztuczną inteligencję

red.
Automatyzacja obejmuje coraz więcej procesów biznesowych, w tym także w banku. Dzięki temu można usprawnić pracę w wielu obszarach, takich jak m.in. księgowość, finanse czy HR. Z automatyzacji korzystają nie tylko pracownicy, ale i klienci bankowi. O tym, jak skuteczne są to rozwiązania rozmawialiśmy – podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego – z przedstawicielami firmy SAIO SA.

Spółka SAIO SA z Grupy ING Banku oferuje rozwiązania do kompleksowej robotyzacji procesów biznesowych.

- Automatyzacja bardzo nam pomogła w odpowiedzi na rosnące ilości transakcji, pozwoliła usprawnić pracę w takich obszarach, jak księgowość, finanse, HR, zakupy. W wielu miejscach wdrożyliśmy automatyzację w banku i oferujemy ją teraz naszym klientom - podkreśla Joanna Porębska-Matysiak, Chief Sales Officer w firmie SAIO SA. - Z kolei klient, który skorzysta z automatyzacji, odniesie wiele korzyści wprowadzając ją u siebie, począwszy od oszczędności, ograniczania kosztów, po zyskanie bezpieczeństwa, spokoju, komfortu i możliwości odpowiadania na zmieniającą się gospodarkę i otoczenie biznesowe.

Jak może być wykorzystywana automatyzacja czy robotyzacja? Przykładowo. Robotyzować można powtarzalne, monotonne czynności, jak księgowanie faktur. - Uwalniamy wtedy zasoby po to, aby mogły zająć się bardziej kreatywnymi zadaniami. Jest to też odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe, bo dzisiaj jest problem z pracownikami. I roboty mogą faktycznie pomóc w realizacji zadań odtwórczych - tłumaczą Kamil Czerniak, Business Development Team Manager w firmie SAIO SA.

Warto też pamiętać o tym, że wdrożenie sztucznej inteligencji na pewno przyczyni się do powstania nowych zawodów, nowych kwalifikacji, które są niezbędne w firmie.

Co ciekawe, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, to ChatGTP lub inne modele, znajdą także zastosowanie w biznesie. - Za pomocą sztucznej inteligencji można wspomóc wiele czynności, które dzisiaj są wykonywane. Robimy już pierwsze przymiarki do tego, by sztuczna inteligencja została zasilona w szereg informacji, a następnie była przygotowana na odpowiedź dla pracownika czy klienta - dodają przedstawiciele firmy SAIO SA. - Implementacja takiego rozwiązania jest banalnie prosta, ChatGTP może być wykorzystany w wielu obszarach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Czas na automatyzację i robotyzację. I sztuczną inteligencję - śląskie Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie