Classic Mania w Sosnowcu
Impreza rozpoczęła się o godz. 9:00 w Parku Sieleckim przy ul. 3-go Maja, gdzie odbyło się oficjalne otwarcie i rejestracja uczestników. Pojazdy przejechały potem ulicami miasta w „Klasycznej Paradzie Niepodległości” i wjechały na teren parkingu Designer Outlet Sosnowiec (ul. Orląt Lwowskich 138), gdzie można je oglądać do godzin popołudniowych.
- Od lat współorganizujemy to wspaniałe wydarzenie, które stało się już symbolem Sosnowca. Tym bardziej, nie mogło nas zabraknąć w tym roku, przy tak szczególnej edycji, wpisującej się w obchody 100-lecia niepodległości Polski. Chcemy, aby mieszkańcy naszego miasta i regionu mieli szansę w ciekawy i atrakcyjny sposób spędzić ten czas z rodzinami i przyjaciółmi. Stąd aktywnie włączamy się w organizację imprezy, zapewniając dodatkowe atrakcje i udostępniając teren parkingu. Klasyki będą parkować pod Designer Outlet od strony wejścia głównego. Zadbamy oczywiście o wygodę wszystkich klientów i parking zostanie przygotowany tak, aby każdy mógł tego dnia swobodnie zrobić zakupy – mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.
Będą też mistrzowie kartingu i rajdowcy
Odwiedzający imprezę mogli z bliska podziwiać wszystkie zabytkowe auta, wziąć udział w atrakcjach dodatkowych i spotkać się z gośćmi specjalnymi. Swój udział w wydarzeniu zapowiedzieli m.in. mistrzowie polskiego kartingu – Maciej Czerwiński i Tomasz Ferdin, legenda rajdów samochodowych lat 80-tych – Marek Mateja, występujący obecnie w Historycznych Samochodowych Mistrzostwach Polski Zbigniew Kotarba z Moto Legendy PRL oraz Kantyna Złombol – jedna z najbardziej znanych i lubianych załóg charytatywnego rajdu Złombol, w składzie Wojciech Żaliński i Marek Radoszym.
Polskie klasyki pierwsze w paradzie
W tegorocznej edycji rodzime produkcje miały szczególne miejsce – pojechały jako pierwsze w „Klasycznej Paradzie Niepodległości”, a ponadto można było je podziwiać w specjalnym „polskim sektorze” imprezy. Po raz pierwszy w Classic Manii wzięły udział zabytkowe traktory, w tym oczywiście polski Ursus. Swoją premierę miał także „RANCOR” – pojazd militarny zbudowany na bazie poloneza trucka. Pojawił się również najstarszy polski rower „Ebeco” z 1925 roku.
Wystawy i atrakcje specjalne
Na odwiedzających czekała masa dodatkowych atrakcji, przygotowanych przez Designer Outlet, jako współorganizatora imprezy. Miłośnicy ostrej jazdy, jak i wszyscy kierowcy chcących przetestować swoje umiejętności w ekstremalnych warunkach, mogli skorzystać z symulatorów dachowania oraz gokarta, a także toru gokartowego. Gratką dla fanów różnych elementów motoryzacji są też liczne stoiska, m.in.: z modelami samochodów, tablicami rejestracyjnymi czy koszulkami.
Charytatywna zbiórka krwi na ClasicManii
Tradycyjnie na terenie imprezy pojawił się ambulans krwiodawstwa, w którym przez cały dzień można było oddawać krew. W poprzednich edycjach udało się zebrać w sumie 56,7 litrów krwi od 126 dawców.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?