Mieszkańcy Osiedla Juliusz w Sosnowcu są zdeterminowani, by poprawić komfort życia w tym miejscu. Nie chcą, by ogromne ciężarówki, przywożące na tereny należące do CTL Logistic różnego rodzaju materiały, rozjeżdżały ich osiedlowe drogi. W miniony piątek postanowili zablokować ulicę Minerów. Nie pierwszy raz. Zamierzali przechodzić ciągle przez przejście dla pieszych, uniemożliwiając jazdę ogromnych aut. Tym razem jednak blokada się nie powiodła, ale nie zamierzają składać broni.
Przemysłowa historia Juliusza
Osiedle Juliusz w Sosnowcu leży w samym sercu terenów przemysłowych. Kiedyś była tu kopalnia, obok tereny przemysłowe CTL Logistics, dawnej kopalni piasku podsadzkowego. A jeszcze z innej strony, „graniczy” z terenami Zakładu Przetwarzania i Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, który podlega Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Odpadami w Sosnowcu.
Nieciekawe sąsiedztwo
Niestety zarówno sąsiedztwo terenów CTL-u jak i ZPiUOK są dla nich wyjątkowo uciążliwe.
Z jednego bardzo często dociera do osiedla smród rozkładających się odpadów, a z drugiej strony bardzo dokuczliwe są ogromne ciężarówki, przywożące rożnego rodzaju materiały na tereny CTL.
- Nie możemy już patrzeć jak nasza dzielnica jest dewastowana. Te ciężarówki rozjeżdżają nasze ulice. Na przykład ulicę Minerów, przy której przecież znajduje się park czy plac zabaw. Nie zgadzamy się na to. Na dodatek nie wiemy co takiego jest przywożone na tych ciężarówkach. Może nawet jest to dla nas szkodliwe, bo często widzimy unoszące się nad tymi terenami pyły - mówi Grzegorz Churas, mieszkaniec osiedla Juliusz.
W piątek miał się odbyć kolejny protest na tej ulicy i blokada ruchu ciężarówek.
- Niestety zjawiło się tylko siedem osób. Więc blokada się nie udała. Poprzednio przyszło trzydzieści i udało nam się na jakiś czas zablokować ten ruch. Będziemy to robić do skutku, bo nikt nie chce nam pomóc rozwiązać ten problem - dodają mieszkańcy.
CTL Logistic: Wozimy kruszywo
Co na to firma CTL Logistics?
- W połowie października, w rejonie ul. Minerów rozpoczęto transport kruszywa pod potrzeby prowadzonych robót drogowych - informuje Monika Mikon, rzeczniczka CTL Logistic. - Jest to kruszywo hutnicze, miał o uziarnieniu od 0 do 11,2mm. Kruszywo, zgodnie z przepisami prawa jest wykorzystywane na terenie Zakładu Górniczego do bieżącego utrzymania utwardzonych ciągów komunikacyjnych. Ze względu na korzystne parametry techniczne tego typu kruszywa są powszechnie stosowane jako podbudowa dróg. Zgodnie z podpisanymi umowami zakończenie transportu kruszywa ma nastąpić do końca 2019 roku co będzie skutkowało automatycznym zmniejszeniem natężenia ruchu na ul. Minerów. Taki dobór trasy jest spowodowany trwałymi zatorami na dojeździe do naszej firmy od strony drogi S1. Niewątpliwie korzystnym dla wszystkim rozwiązaniem byłaby budowa projektowanego od dawna wielopoziomowego skrzyżowania. Firma transportowa dokłada wszelkich starań aby zachować trasę przejazdu w należytym stanie, od początku realizacji usługi porządkując ją dwa razy w tygodniu - podkreśla rzeczniczka.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?