Centrum Informacji Miejskiej w Sosnowcu inne niż wszystkie

Łukasz Buszman
Michał Mercik w Centrum Informacji Miejskiej
Michał Mercik w Centrum Informacji Miejskiej Fot. Mikołaj Suchan
Dwa ekrany plazmowe, hot spot, projektor do wyświetlania filmów promocyjnych, sala konferencyjna, a to wszystko na 120 metrach kwadratowych powierzchni. Nowoczesne Centrum Informacji Miejskiej za kilka dni otworzy swoje podwoje w Sosnowcu przy "Patelni".

- Prace budowlane są już zakończone, czekamy tylko na operatora, który podłączy Centrum do internetu - mówi Michał Mercik z wydziału informacji i promocji sosnowieckiego magistratu.

Nawiązanie do logo

Sosnowiecki CIM ma być najnowocześniejszą tego typu placówką w naszym województwie, a od innych centrów odróżnia go przede wszystkim wystrój.

Na potrzeby CIM zaadoptowano dawne pomieszczenia sklepu odzieżowego. Wnętrze Centrum, od podłogi do sufitu, zostało kompleksowo zaprojektowane przez profesjonalnych architektów z biura Górnik Architects. "Rękę" architekta widać od wejścia. Na ścianach mapa miasta, imitacje stron lokalnych gazet sprzed lat i duże fotografie Sosnowca. Wszędzie wzory nawiązujące kolorystycznie do zielono-granatowego logo miasta. Także meble są nim inspirowane (wszystkie - w tym aneks kuchenny - wykonano na zamówienie). W założeniu architektów zieleń ma podkreślać przyjazną atmosferę miejsca, a granat nadać mocnego charakteru wnętrzu podkreślając przedsiębiorczość i biznesowość miasta Sosnowiec. W CIM do dyspozycji mieszkańców i turystów będzie czterech pracowników z wydziału promocji oraz centrum sztuki Zamek Sielecki.

Na dobrą kawę

Koniec ze stereotypowym punktem informacyjnym. Po pierwsze na miejscu będzie się można napić dobrej kawy i w przytulnej atmosferze surfować po internecie, czy obejrzeć film o Sosnowcu. W jednym miejscu do kupienia będą mapy i wszelkie wydawnictwa o mieście. - Turystom z kolei będziemy proponowali wycieczki po mieście - mówi Mercik. Szczegóły są właśnie uzgadniane z PTTK.

No i w końcu CIM będzie oferował bilety na wszystkie imprezy kulturalne i sportowe odbywające się w mieście. Na deser coś dla miłośników pluszaków. Odwiedzający CIM otrzymają promocyjnego, białego misia z logo miasta na piersi. - On ma taką śmieszną, zieloną koszulkę, która mu się podwija i trzeba ją co jakiś czas poprawiać - śmieje się Mercik. Stworzenie dizajnerskiego Centrum kosztowało ponad 100 tys. zł.

Komentarz Wiolety Niziołek
Taki punkt informacji o mieście widziałam w Lubece. W środku dizajnerskie wyposażenie, kawiarnia i gadżety związane z Lubeką, w tym miska w kształcie statku, czy zabawne kubki. - Czegoś takiego u nas jeszcze długo nie będzie - pomyślałam. Na szczęście w Sosnowcu ktoś wyszedł poza schemat. Mam nadzieję, że urzędnicy z innych naszych miast, będą tam teraz organizowali wycieczki i uczyli się od najlepszych. Bliżej niż do Lubeki, a chodzi o to samo.

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3