MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Jest chętny do wykonania studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. Będzie musiał wykonać sześć wariantów trasy

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Miasto planuje budowę linii tramwajowej na osiedle Kliny. Brany jest pod uwagę m.in. wariant poprowadzenia trasy od pętli w Borku Fałęckim
Miasto planuje budowę linii tramwajowej na osiedle Kliny. Brany jest pod uwagę m.in. wariant poprowadzenia trasy od pętli w Borku Fałęckim Anna Kaczmarz
W środę, 10 kwietnia, miasto ogłosiło zamówienie na opracowanie studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. W postępowaniu zgłosił się jeden oferent. Zgłoszona oferta jest obecnie analizowana pod kątem spełnienia przez wykonawcę kryteriów zamówienia, który – w razie wyboru – będzie miał 28 tygodni na realizację zadania.

Niższa kwota niż miasto przewidziało

Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto (442 882,67 zł netto). W postępowaniu przetargowym złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował cenę za wykonanie usługi w wysokości 429,9 tys. zł brutto. Jest to niższa kwota niż miasto przewidziało na realizację zadania.

Przypomnijmy, celem opracowania jest rozpoznanie możliwości organizacyjnych, społecznych, technicznych, przestrzennych i środowiskowych oraz zasadności ekonomicznej budowy linii tramwajowej łączącej istniejącą sieć tramwajową z obszarem os. Kliny.

Co najmniej sześć wariantów

W ramach zamówienia wyłoniony wykonawca będzie miał za zadanie opracować co najmniej sześć wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej będącej przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej:

  • Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę os. Kliny;
  • Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
  • Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru os. Kliny;
  • Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru os. Kliny;
  • Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę;
  • Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego – autobusem, koleją.

Gdzie początek trasy?

Podstawowe pytanie jest takie, gdzie nowe połączenie ma się rozpoczynać, czy na Borku Fałęckim, a może na Ruczaju, albo tam gdzie planowana jest ul. 8 Pułku Ułanów, czyli na skrzyżowaniu ul. Kapelanka, Brożka i Grota-Roweckiego. Zdania mieszkańców już są podzielone. Eksperci przyznają, że wiele będzie zależeć od szczegółowych analiz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zalane Gniezno 2 - 20.05.2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jest chętny do wykonania studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. Będzie musiał wykonać sześć wariantów trasy - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto