Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP PLK remontuje trasę Tunel - Sosnowiec za 190 mln zł. Pociągi pojadą szybciej

AD/mat.pras.
Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, firma prowadzi obecnie inwestycje na linii Tunel – Sosnowiec za 190 mln zł. Za jej sprawą pociągi pasażerskie i towarowe przyspieszą na tej trasie nawet dwukrotnie. Podróżni zyskają wygodniejsze przystanki i stacje. Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycje finansowane są z budżetu państwa. PLK na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski realizują prace za 150 mln zł, a od strony województwa śląskiego za 40 mln zł na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Od sierpnia toczą się prace na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. To zadanie za ponad 132 mln zł. Ważnym efektem będzie lepszy standard obsługi pasażerów. Z myślą o podróżnych zmieniana jest stacja Wolbrom. Rozebrano już tor. Będzie nowy peron oraz przejście pod torami, które zastąpi dotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów także na przebudowanych przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Będą tam nowe perony, przystosowane do obsługi wszystkich podróżnych, lepiej oznakowane oraz z dobrą informacją pasażerską.
Poza przystankami wymieniane są tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Wymiana torów

W październiku rozpoczęła się także wymiana torów na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom, to projekt za 17 mln zł. Do końca roku zaplanowano wymianę szyn w jednym z dwóch torów między Tunelem a Charsznicą.
Łącznie na trasie Tunel – Jaroszowiec Olkuski, PLK wymienią 39 km torów, sieć trakcyjną na długości 20 km a także naprawią 22 obiekty inżynieryjne. Nowa infrastruktura pozwoli zwiększyć prędkość pociągów miejscami nawet z 40 do 120 km/h.

Modernizacja przejazdów kolejowych

Ważnym elementem inwestycji na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski jest modernizacja 6 przejazdów. Zwiększy to poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na przejeździe w Kalisiu koło Wolbromia wykonawca już wymienił szyny i zamontował gumowe płyty przejazdowe w jednym torze. Do końca roku cały przejazd będzie przebudowany. Kierowcy łatwiej i ciszej przekroczą skrzyżowania drogi z torami. Podobne prace wykonane będą także na 5 przejazdach w gminie Wolbrom (Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice).

Prace na trasie z Tunelu do Sosnowca

Inwestycje na linii z Tunelu do Sosnowca nr 62, pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na teren województwa śląskiego. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa, a przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych. Poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinku trasy, już w latach 2016 - 2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. W Zagłębiu wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.
Zadania realizowane są w ramach projektu: „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, szacowanego prawie na 295 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2020 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto